بهره وری و چالش مدیریت امروز

 

 

از اوایل قرن نوزدهم تاکنون کارگران و کارکنان سازمانها اعم از دولتی و خصوصی سه درجه تعالی را طی کرده اند.

1 -  کارگران یدی

2- کارگران و کارکنان علمی

3- تکنولوژیست ها

* مهمترین و موثرترین نقش مدیریت در قرن بیستم پنجاه برابر شدن بهره وری کارگران یدی در تولید صنعتی بوده است.

* مهمترین نقش مدیران قرن بیست و یکم افزایش دادن بهره وری کارگران و کارکنان علمی است.

* مهمترین نقش مدیریت امروز پرورش تکنولوژیستها در سازمان است که کار یدی و فکری را عالمانه انجام دهند.در سراسر تاریخ مکتوب ، پیشرفتهای مداومی در آنچه امروزه بهره وری خوانده می شود وجود داشته است ، خود اصطلاح و واژه بهره وری حدود پنجاه سال قدمت دارد ، ولی این پیشرفتها ، در نتیجه استفاده از ابزارها ، روشها و تکنولوژیهای جدید بوده است ، و عمدتاً آنرا بهره وری کار و سرمایه می نامیدند ، در طول تاریخ هم باور قطعی این بوده است که کارگران تنها از طریق تلاش بیشتر یا کار در ساعات طولانی تر می توانند تولید بیشتری داشته باشند ، بهره وری هنوز هم از دید بعضی ها عاملی فرعی ، بیگانه و خارج از موضوع تلقی می شود.در صورتیکه تنها ظرف یک دهه پس از عملی شدن تئوری تیلور و نگاه او به کار و چگونگی انجام آن بهره وری کارگر یدی با خیزش سالانه 3/5 درصد مرتباً افزایش یافته و از زمان وی تاکنون پنجاه برابر شده است.

در صورت تمایل می توانید برای آگاهی از شریط و چگونگی دریافت کامل مطالب با آدرس ایمیل های :

  j.payandanh@gmail  

 یا   mohandesimodiriat@gmail.com

 یا   mohandesimodiriat@yahoo.com  

 یا سایت www.andisheh-novin.ir         

 مراجعه فرمایید یا با شماره تلفن: 3245395-0131تماس بگیرید.